شهرگردي
شهرگردي


 مسير طبيعت گردي حاشيه ي درياي خزر هم در اين روزها برقرار است. مي توانيد از تالاب انزلي شروع كنيد و بعد به خشكبيجار، لاهيجان، لنگرود، رودسر و سياهكل برويد. بعد از اين شهرها و سياحت در رامسر، كلاردشت، سلمان شهر و چالوس هم مي تواند مقصدهاي بعدي شما باشد. مسير آذربايجان هم پيشنهاد خوبي براي اين روزهاست. سفر به اردبيل، تبريز و اروميه امكان سرك كشيدن در مقبره ي شيخ صفي، درياچه ي شورابيل، بازار تبريز، مسجد كبود، ارگ عليشاه، تپه ي حسنلو و خود درياچه ي اروميه را به شما مي دهد.

حاشيه ي خليج فارس، مسير كردستان- كرمانشاه- همدان و سفر به استان هاي غربي هم مي تواند گزينه هاي ديگر سفر تابستاني شما باشد. ما هم هفت مقصد متنوع براي شما انتخاب كرده ايم كه مي توانيد در نيمه ي دوم تابستان به آنها سفر كنيد.

1-اگر هيجان غارنوردي را دوست داريد
غار دانيال

 ايرانگردي,جاهاي ديدني ايران

  غار دانيال يكي از غارهاي‌هاي آبي و رودخانه‌اي ايران است كه در رشته كوه البرز قرار دارد

 
در غار آبي دانيال با آب يخ، دسته هاي خفاش ها و شكل هاي عجيب و غريب چند ميليون ساله رو به رو هستيد. غاري كه سرمايش جان مي دهد براي يك سفر تابستاني. اينجا بايد پنج ساعت در آب و تاريكي پياده روي كنيد. گاهي ارتفاع سقف تا 50 متر هم مي رسد و گاهي بايد از زير سقفي نيم متري نيم خيز حركت كنيد. دماي آب حدود 17 درجه است و دماي داخل غار هم در تمام فصل ها بين 20 تا 25 درجه ي سانتي گراد است.

نشاني: از چالوس بايد به سمت رامسر و تنكابن برويد. بعد از گذشتن از شهر نمك آبرود، به متل قو مي رسيد. از آنجا بايد پنج كيلومتر از شهر دور شويد تا به روستاي دانيال و غار برسيد.

 

2- اگر دل تان گشت و گذار در طبيعت را مي خواهد
روستاي كندوان

جاذبه هاي گردشگري ايران, مكانهاي تفريحي ايران

كندوان يكي از سه روستاي صخره‌اي جهان است كه اين موجب جذابيت بي‌نظير آن شده است

 
اينجا تنها روستاي صخره اي و مسكوني جهان است. روستايي كه خيلي از سال خورده هايش مي گويند فقط زير همين سقف هاي سنگي، يا به قول خودشان «گايا» خوابشان مي برد. احتمالا سابقه ي سكونت در اينجا به زمان حمله ي مغول ها بر مي گردد كه اهالي روستا به آن پناه آورده اند، اما همين جا ماندگار شده اند. تقريبا همه ي خانه هاي اين راستا شبيه سكونت گاه هاي اوليه ي انسانهاست و همه آنها مخروطي شكل هستند. اينجا يك موزه ي كوچك مردم شناسي هم دارد كه بعضي از اسباب مرتبط با زندگي مردم كندوان را در آن به نمايش گذاشته اند. حدود يك كيلومتر روستا هم در سمت چپ جاده خانه هايي شبيه خانه هاي كندوان به نان «هيله ور» وجود دارد.

نشاني: از تبريز بايد وارد جاده آذرشهر شويد و بعد از گذراندن شهرك سهند، به روستاي كندوان برسيد.

 

3- اگر در پايتخت هستيد
موزه ي فرش  

ايرانگردي,جاهاي ديدني ايران

موزهٔ فرش، يكي از موزه‌هاي استان تهران است كه داراي معماري جالبي است

 
1500تخته فرش اينجاست، اما فعلا 150 تخته از آنها امكان نمايش دارند. فرش هايي كه داستان هايي شنيدني دارند. بسياري از آنها سال ها كاخ نشين بوده اند و زير پاي پادشاهان و امرا و درباريان سلسله هاي دوره هاي مختلف تاريخ ايران. در موزه اي كه غير از دوشنبه ها و ايام سوگواري هر روز از ساعت 9 تا 17:30 باز است ! با سرزدن به اينجا، علاوه بر تماشاي گره هاي چشم نواز تبريزي ها و كرماني ها و كاشاني ها و قمي ها، مي توانيد پيرترين فرش جهان «پازيريك» را هم ببينيد، البته نسخه ي كپي اش را! چون اصل فرش در موزه آمريتاژ سن پترزبورگ نگهداري مي شود. طرح و نقش پازيريك 2500 ساله نشان مي دهد يك فرش كاملا ايران است.

4- اگر هوس تماشاي عجايب تاريخ را داريد
شهر سوخته  

جاذبه هاي گردشگري ايران,مكانهاي ديدني ايران

 شهر سوخته يكي از پيشرفته ترين شهرهاي دوره ي باستان محسوب مي شود

   

شهري پنج هزار ساله در جنوب شرقي ايران، در استان سيستان و بلوچستان. «شهر سوخته» يكي از پيشرفته ترين شهرهاي دوره ي باستان محسوب مي شود. ارزش محوطه ي باستاني شهر سوخته به يافته هاي منحصر به فرد آن است: مثل آثار كهن جراحي جمجمه، چشم مصنوعي، نخستين پويانمايي (انيميشن) جهان، نمونه هاي معرق كاري، ظروف سنگ مرمري و... كه اوايل قرن بيستم كشف شد. در كنار اين سايت باستاني موزه اي قرار دارد كه اشيايي به دست آمده از كاوش هاي باستان شناسي در آنجا نگهداري مي شود. اين موزه شامل چندصد شي باستاني است كه مي توانيد رايگان آنها را تماشا كنيد.

نشاني: از زاهدان تا شهر سوخته 140 كيلومتر و از زابل 55 كيلومتر راه داريد.

5-اگر مي خواهيد به منطقه اي بكر سفر كنيد
كوه گل دنا 

جاذبه هاي گردشگري ايران,مكانهاي ديدني ايران

 
يكي از بكرترين مناطق ايران از نظر گياهي و جانوري، منطقه اي در دامنه ي قله دنا و نزديكي شهر «سي سخت» استان كهگيلويه و بويراحمد. با سفر به اينجا مي توانيد جنگل هاي بلوط و گياهان متنوعي را تماشا كنيد و اگر شانس بياوريد، مي توانيد گونه هاي جانوي مثل خرس قهوه اي، گرگ، كل و بز كوهي، كبك دري، انواع چكاوك ها و كلاغ نوك سرخ را از دور و نزديك تماشا كنيد.

نشاني: از شهر ياسوج به سمت شمال غرب كه حركت كنيد، بعد از حدود 34 كيلومتر به شهر توريستي دنا يا «سي سخت» مي رسيد. از آنجا تا كوه گل هم فقط هشت كيلومتر راه داريد.


6-اگر هيجان پرواز بر فراز طبيعت را دوست داريد
تله كابين گردنه ي حيران  

مكانهاي تفريحي ايران,مكانهاي ديدني ايران

با تله كابين حيران مي توانيد زيبايي هاي دره حيران و كوهستان زيبايش را تماشا كنيد

   
«حيران» را با اقليم سرسبز و جاده ي پرپيچ و خم و خطرناكش مي شناسند. گردنه اي كه با پرواز تله كابين مي توانيد زيبايي و هيبت آن و دره و كوهستان زيبايش را تماشا كنيد و لذت ببريد. طول خط تله كابين حيران حدود 1.6 كيلومتر است و وقتي سوار آن مي شويد، بسته به اينكه با چه سرعتي حركت كند، بين 11 تا 20 دقيقه در راه خواهيد بود تا به ايستگاه آخر برسيد.


نشاني: ايستگاه تله كابين در ميانه شهرهاي آستارا و اردبيل قرار دارد و از هركدام حدود 35 كيلومتر فاصله دارد.


7- اگر به تاريخ علاقه مند هستيد
قلعه ي فلك الافلاك 

جاذبه هاي گردشگري ايران,مكانهاي ديدني ايران

 قلعه ي تاريخي فلك الافلاك يكي از چشم‌گيرترين اثر تاريخي و گردشگري خرم آباد است

 
قلعه ي تاريخي فلك الافلاك اولين جايي است كه به محض ورود به خرم آباد خودش را به رخ مي كشد. . قلعه اي كه از دوران ساساني به يادگار مانده. اين قلعه را مرد خرم آباد به 12 برجي و قلعه سپهر هم مي شناسند. قلعه را بر خرابه هاي دژ معروف به «شاپور خواست» متعلق به دوره شاپور اول ساساني ساختند. از دوره ي صفوي به بعد، فلك الافلاك مرمت شد تا به شمايل امروزي اش برسد كه داخل آن موزه هاي مردم شناسي و باستان شناسي وجود دارد.

نشاني: اگر مبدا سفر تهران باشد، بعد از قم و اراك و بروجرد و 500 كيلومتر سواري به لرستان و خرم آباد مي رسيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۵۴:۲۴ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی