شهرگردي
شهرگردي

در مسير پيشرفت صنعت برتر، مديريت شهري ساري با يك انسجام، برنامه ريزي مدون و نوين با نقش فعال و موثري در ارتقاي ساختار اجتماعي- فرهنگي و محيطي شهري، راهي را طي نمود كه در 4 سال گذشته، ساري در 5 شهرگردشگري اول كشور قرار گيرد.  

مديريت شهري ساري نشان داد در گردشگري شهري با يك برنامه ريزي اصولي وباگسترش فضاهاي باز جمعي و ايجاد مراكز فراغتي و تفريحي مدرن، تلاش براي استفاده بهينه از ورود گردشگران، مي توان وضعيت اقتصادي و به تبع آن، وضعيت زيست محيطي و كالبدي شهر را بهبود بخشيد.

 

 

 

*ساري گردي  با 180 تور  

 كارگروه گردشگري ساري از سال 94 با هدف آشنايي شهروندان با نقاط گردشگر پذير ساري، تقويت فرهنگ گردشگري و همچنين تقويت و اشاعه فرهنگ سفر دسته جمعي در سطح شهر، در معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري شكل گرفت و آغاز بكار كرد.

در اين كارگروه شناساندن فرهنگ اصيل بومي محلي و شناساندن جاذبه هاي تاريخي و تفريحي به شهروندان، تبليغ و تشويق به زبان وگويش، لباس، آيين هاي سنتي و بومي محلي و ايجاد موقعيت شغلي و اشتغالزايي، از سياست هاي مديريت شهرداري ساري دنبال مي گردد.

مديريت شهري ساري، شهرگردي( تور ساري گردي) را در اولويت صنعت گردشگري شهرداري ساري قرار داد و با فراهم نمودن اين بستر، شهروندان، مسافران و گردشگران تاريخ چند هزارساله و معماري قاجاري با عمارت كلبادي و حمام وزيري و تاريخ صفوي با عمارت بي نظير فرح آباد و معرفي غذاهاي بومي و محلي و سوغاتي ها و هنرهاي دستي، ساري را در گذر كهن ببينند  وبا نقاط مختلف طبيعي، تفريحي شهر ساري ارتباط برقراركرده و لذت ببرند.

كارگروه گردشگري شهري در كنار استقبال گسترده از تورهاي ساري گردي وسفركوتاه مشتركين سراي هاي تداوم، تورهاي آفرود و موتورهاي كراس و سنگين هم در جنگل هاي ساري برگزار نمود و زمينه را براي برگزاري تورهاي ماجراجويانه هم برا ي علاقمندان فراهم كرد. در مسيرگسترش تور ساري گردي، كارگروه گردشگري در تازه ترين تجربه تور غواصي در درياچه  سد سليمان تنگه به كارنامه فعاليت هاي خود اضافه كرد.

 

 

تاكنون گردشگراني از كشورهاي آمريكا، آفريقاي جنوبي، اتريش و آلمان با همراه شدن با تورهاي ساري گردي از جاذبه ها و آثار تاريخي اين شهر بازديد كردند و همراه با تور ساري گردي  در نمايشگاه جشنواره بهار نارنج ساري شركت نموده تا سوغات و رهاورد سفرشان خريد از محصولات اين جشنواره باشد.

بر اساس گزارشات ارائه شده از كارگروه گردشگري، دركنار تورهاي برگزار شده ويژه مشتركين سراهاي تداوم بصورت مستمر در طول سال، تورهاي ويژه با هدف مخاطبان خاص همچون تور پزشكان، كودكان، تور نخبگان كشور، ويژه معلولين، دانش آموزان و دانشجويان، همچنين تورهاي ويژه نوروزي  و تورهاي جشنواره اوقات فراغت (20*20)  برگزار گرديد.

 فعاليت هاي مناسبتي همچون به صدا درآمدن زنگ گردشگري در مدارس -برگزاري كارگاه هاي آموزشي ويژه مسئولين گردشگري و مشتركين سراهاي تداوم با عناويني همچون " ساري شناسي"  " آشنايي با مقدمات گردشگري" " آشنايي با سفرهاي ارزان " - اجراي برنامه هاي بومي محلي با حضور سفيران گردشگري تبريز در بوستان ولايت - مشاركت در برگزاري برنامه شب هاي سكوت ويژه ماه مبارك رمضان - مشاركت در برنامه هاي نوروزي و جشنواره بهار نارنج - برپايي غرفه گردشگري ساري در نمايشگاه بين المللي، از جمله برنامه هاي كارگروه مي باشد.

 در اين گزارش اعلام شده از سال 94 تاكنون  نزديك به 180 تور برگزار و بيش از 8 هزار نفر  شركت داشتند.

در يك گام بزرگ و باقدرت مديريت شهرداري ساري دركنار عمراني و آباداني، فرهنگ را  همسنگ آن قرار داد تا شهرساري حال و هواي شهر مركزي ساري به خود بگيرد و با هنر نمايي ها در المان ها و ايجاد كمپ ها و تور شهرگردي، مسافران را از نگاه گذري به گذر تاريخ و هويت طبيعي، تفريحي ببرد و در رديف شهر هاي گردشگري نمونه كشور قرار گيرد و اين چنين زمينه مساعدي براي سفر پيشتر و بيشتر گردشگران به اين كهن شهر شمالي شود.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شهرگردي، تهران، ايران،
موضوع:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۵:۴۵ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی