شهرگردي
شهرگردي

 

شهر كرج همواره توجه بسياري از افراد را به خود جلب كرده است. لذا ما در اين متن سعي داريم تا شهر كرج را براي افراد مورد بررسي قرار دهيم.

شهر كرج به عنوان يكي از شهرهايي است كه همواره مورد توجه افراد به خصوص مهاجران براي كار و زندگي بوده و هست. اين شهر به عنوان يكي از شهرهاي نسبتا قديمي در اطراف تهران واقع شده است. افرادي كه قصد سفر به شهر كرج را دارند، بايد سعي كنند اطلاعات خوبي در مورد اين شهر و شهرك هاي اطراف آن داشته باشند. اطلاعاتي كه در مورد شهر كرج وجود دارد همواره توجه بسياري از افراد را به خود جلب كرده است.

 

لذا ما در اين متن قصد داريم اطلاعاتي را براي افرادي كه قصد گردش و تفريح در اين شهر را دارند بازگو نماييم. شايد براي بسياري از افراد جاذبه هاي گردشگري، خوردني ‌ها، سوغاتي ها و محل هاي اقامتي كرج نا آشنا باشند و دوست داشته باشند تا بدانند كه اين شهر چگونه است تا در سفر خود بتوانند بهترين خاطرات را داشته باشند. ما در ادامه متن تمامي نكات مهم در مورد شهر كرج را براي افراد مورد بررسي قرار خواهيم داد و شما را براي يك سفر راهنمايي خواهيم كرد. چنانچه شما نيز به عنوان يكي از مشتاقان بازديد از شهر كرج علاقه مند هستيد اطلاعاتي در مورد اين شهر داشته باشيد با ما تا پايان همراه باشيد.

نام كرج چگونه كرج شده است؟
يكي از نكاتي كه براي افراد همواره مورد توجه بوده است اين است كه دليل نامگذاري كرج چه بوده. شايد بسياري از افراد در مورد ريشه و قدمت اين شهر اطلاع نداشته باشند. در اين مورد مي توان گفت كه نظريه اي وجود دارد كه نام كرج از كوه رج اقتباس شده و اين نام به معناي جايي مي باشد كه يك رديف از كوه در آن وجود دارد.

 

لازم به ذكر است در ديگر نظريه ها واژه كاوك و يا كاواك به معني يك جاي ميان تهي مي باشد و به دليل اينكه كرج در ميان كوه هاي زيادي قرار گرفته است نام آن را كرج ناميده اند. لازم به ذكر است كه نظريه هاي مختلف ديگري وجود دارد كه مي گويد اين نام از اكراج آمده است كه به معناي بانگ و فرياد است. دليل اين نظريه اين است كه در گذشته تپه هاي آتشگاه، قلعه دختر، اشتهارد و كلاك جايي براي خبر رساني و ديده ‌باني بوده اند و در آن آتش مي افروختند. در هر حال امروزه نام اين شهر به عنوان كرج معرفي شده و بسياري از افراد در آن زندگي مي كنند.

 
تاريخچه شهر كرج:
اگر بخواهيم تاريخچه شهر كرج را مورد بررسي قرار دهيم، بايد گفت كه اين شهر در كتاب اوستا با عنوان روستاي كلاك براي اولين بار نام برده شده است. لازم به ذكر است كه اين شهر قدمت بسيار زيادي دارد تا آنجا كه در شاهنامه نيز نامي از كرج برده شده است. گفتني است اين شهر پيش از اسلام نيز وجود داشته و به دليل آب و هواي بسيار خوبي كه در آن برقرار بوده و رودخانه‌ هاي روان آن مردم در آن سكونت داشته اند.

 

امروزه بعضي از افراد فكر مي‌ كنند كه يك شهر نوپا است اما چيزي كه وجود دارد اين است كه با توجه به اسناد و مدارك تاريخي اين شهر به عنوان يكي از شهرهاي باستاني محسوب مي‌ شده است. از نمونه‌ هاي آثار تاريخي آن بايد قلعه شاه دژ، قلعه كلاك، قلعه دختر و ساير بقاياي جا مانده از تاريخ و تمدن ايراني را اشاره كرد. در كل مي ‌توان گفت كه اين شهر به عنوان يكي از شهرهاي تاريخي محسوب مي‌ شود و تا پيش از سال ۸۹ به عنوان يك شهر وابسته به تهران محسوب مي گرديد. اما در سال ۸۹ به عنوان مركز استان البرز معرفي شد و امروزه يكي از شهرهاي بزرگ و پرطرفدار ايران براي كار و مهاجرت محسوب مي شود.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

تصوير كرج قديم

 
بررسي مردمان كرج:
سوالي كه براي بسياري از افراد پيش مي‌ آيد اين است كه اصالت مردم كرج به چه صورت مي باشد و جمعيت شهري اين شهر چگونه است؟ در اين مورد مي توان گفت كه امروزه 2.000.000 نفر جمعيت در شهر كرج زندگي مي كنند و از اين حيث به عنوان يكي از پرجمعيت ‌ترين شهرهاي كشور مي باشد. اگر بخواهيم اصالت در اين شهر را مورد بررسي قرار دهيم، مي ‌توان گفت كه از تمام قوميت ‌ها و جاي جاي ايران در اين شهر موجود مي باشند.

 

چيزي در حدود ۳۰ درصد از مردمان شهر كرج را آذري‌ ها، ۵۳ درصد از آنها را فارس ها و باقي مانده آن را، قوميت هاي كرد، شمالي، عرب، لر و ديگر قوميت هاي مختلف شكل داده‌ اند. با توجه به اينكه اين شهر جاي بسيار مناسبي براي كار و مهاجرت محسوب مي شود و در نزديكي هاي پايتخت يعني تهران قرار گرفته است، بسياري از افراد سالانه به اين شهر سفر مي نمايند. مي توان گفت كه اصيل ترين مردمان اين شهر همان فارس ها مي باشند كه ۵۳ درصد از اين شهر را شكل داده اند.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

بافت مردمي كرج

 
رسومات مختلف در شهر كرج:
افرادي كه قصد بازديد از شهر كرج را دارند، بايد توجه داشته باشند كه رسومات مختلفي در اين شهر وجود دارد. بعضي از افراد فكر مي ‌كنند به دليل اينكه جمعيت كثيري از جمعيت موجود كرج را مهاجران تشكيل داده اند، رسوم آن  تحريف و از بين رفته است. در اين باره مي ‌توان گفت رسوم مختلف مردم كرج را در سفر به شهر كرج مي توانيد مشاهده نماييد. از اين رو مي ‌توان به پختن سمنو، شال اندازي، انگشتر بازي، سبزه سبز كردن، ني زدن، فال حافظ و بسياري ديگر از چيزها اشاره كرد. گويشي كه مردم در اين شهر دارند، ممكن است براي بسياري از افراد نامشخص باشد. معمولا گويش افراد كرجي طالقاني يا تاتي مي باشد كه البته امروزه اكثر آنها به زبان فارسي صحبت مي نمايند.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

رسومات مردم كرج

 
سوغاتي هاي معروف شهر كرج:
افرادي كه قصد سفر به شهر كرج را دارند، دوست دارند تا با سوغاتي هاي معروف اين شهر آشنايي پيدا كنند و با توجه به نياز خود آنها را خريداري نمايند. سوغاتي هاي مختلفي  و در طبقه بندي هاي متفاوتي در شهر كرج وجود دارد كه افراد در سفر به آن مي‌ توانند آنها را خريداري نمايند. از سوغاتي هاي معروف بايد به سوغاتي‌ هاي مثل خرمالو، ازگيل، توت، انگور، سنجد، آلوي برغان و شيريني توتك اشاره كرد.

 

اين دسته از سوغاتي ها سوغاتي هاي خوراكي شهر كرج مي باشند. اما از صنايع دستي كه در اين شهر وجود دارد و افراد مي ‌توانند با خريد آنها به عنوان سوغات به شهر خود ببرند، مي ‌توان به گليم، شيشه و بلور، سفال و مجسمه اشاره كرد. لازم به ذكر است محيط هاي مختلفي براي توليد و تهيه اين سوغاتي ها در شهر كرج موجود مي باشند و افراد مي ‌توانند در شهر كرج به اين مكان ها مراجعه كرده و آنها را خريداري كرده و با خود به همراه ببرند.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

سوغات كرج


در سفر به شهر كرج چه غذاهايي بخوريم؟
يكي ديگر از سوال هايي كه براي افراد در مورد شهر كرج پيش مي آيد اين است كه چه غذاهايي به عنوان غذاهاي محلي كرج محسوب مي ‌شود و افراد مي ‌توانند با توجه به نياز خود نسبت به خريد اين غذاها اقدام نمايند. در اين مورد مي توان گفت از قديم الايام غذاهاي مختلفي در اين شهر موجود بوده اند كه افراد مي توانند با خريد آنها وعده هاي غذايي خود را در شهر كرج تامين نمايند. در مورد اين غذاها مي ‌‌توان به والك پلو، آش جو، ديزي، ترشي آش، لوبيا پلو، حليم، دمپختك و پلاترسره اشاره كرد.

 

گفتني است شما مي توانيد با مراجعه به رستوران ‌هاي مختلف سنتي و مدرن اين غذاها را تهيه كرده و در سفر به شهر كرج ميل نماييد. لازم به ذكر است كه اين غذاها ممكن است در بعضي از شهرهاي ديگر هم موجود باشند كه اين نشان دهنده اين است كه افراد با سفر خود به اين شهر و مهاجرتي كه داشته اند اين غذا را در ليست غذاهاي محلي كرج گنجانده اند.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

غذاهاي كرج


اقامتگاه ها در شهر كرج:
سوالي كه براي بسياري از افراد پيش مي آيد اين است كه افراد متقاضي سفر به كرج مي توانند در اقامتگاه هاي مختلف كه از كيفيت بالايي برخوردار باشند استفاده نمايند يا خير؟ در اين مورد مي توان گفت كه در شهر كرج به عنوان يكي از شهرهاي گردشگري هتل ها و محل هاي اقامتي مختلفي موجود مي باشد كه افراد مي ‌توانند با توجه به نياز خود در اين اقامتگاه‌ها اقامت خود را انجام دهند.

 

از اين هتل ها و محل هاي اقامتي مي توان به هتل يك ستاره اميركبير، دو ستاره سامان، سه ستاره مرمر، هتل گاجره، هتل ديزين، هتل ستاره آبي، هتل ساحل، هتل عزيز و نگار و بسياري ديگر از هتل هاي مختلف اشاره داشت. لازم به ذكر است در اين شهر مسافرخانه ها و بسياري ديگر از مكان هاي اقامتي موجود مي باشند كه افراد مي توانند در آن اقامت خود را داشته باشند و با توجه به نياز و بودجه خود يكي از آنها را انتخاب نمايند.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

اقامتگاه هاي بوم گردي كرج

 
بررسي مراكز خريد در شهر كرج؟
افرادي كه قصد سفر به شهر كرج را دارند، مي توانند در سفر به اين شهر از مراكز خريد بسيار مناسبي كه وجود دارد بازديد به عمل آورده و نسبت به خريد خود اقدام نمايند. گفتني است از مراكز خريد اين شهر كه مي ‌توان از آنها بازديد كرد و نسبت به خريد از آنها اقدام نمود، بايد به مراكز خريدي چون ايران زمين، يادمان، مجموعه زندگي، مركز خريد مهرشهر، برج ميلاد كرج، مهستان و بسياري ديگر از پاساژهاي مختلفي همچون گلستان، چچلاس، گوهر و نيز چندين فروشگاه‌ هاي مختلف كه در سطح شهر موجود مي باشند اشاره كرد.

 

توصيه ما اين است كه با توجه به نوع خريدي كه داريد يكي از اين مراكز خريد را با توجه به توصيه هاي دوستان و آشنايان خود مورد بررسي قرار داده و نسبت به خريد از آنها اقدام نماييد.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

مراكز خريد كرج

 
رستوران هاي كرج:
در متون بالا غذاها و خوراكي‌ هاي مختلفي كه در شهر كرج موجود مي باشند را مورد بررسي قرار داديم. اما افرادي كه قصد خورد و خوراك در شهر كرج را دارند، مي توانند با مراجعه به رستوران هاي كوچك و بزرگي كه در اين شهر وجود دارند، نسبت به تامين هاي غذايي خود اقدام نمايد.

 

افراد در شهر كرج مي توانند از رستوران هاي مختلفي چون رستوران اركيده، رستوران ميرزائي كه در نزديك هاي سد كرج واقع شده است، باغ رستوران وينه و بسياري ديگر از رستوران ها استفاده نمايند. هر كدام از اين رستوران ها داراي غذاهاي مختلفي مي باشند. بعضي از رستوران ها به صورت سنتي عمل كرده و غذاهاي سنتي را به افراد مي دهند و بعضي ديگر با غذاهاي مدرن ميزبان بسياري از افراد هستند. لذا در شهر كرج بهتر است تا با انتخاب بهترين رستوران ها، بهترين غذاها را ميل نماييد.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

رستوران هاي كرج


بررسي جاذبه هاي گردشگري كرج:
بعضي از افراد تصور مي كنند كه شهر كرج به عنوان يكي از شهرهاي صنعتي كه بيشتر براي درآمدزايي به آن سفر مي ‌كنند از جاذبه ‌هاي گردشگري خالي مي باشد. اما در اين مورد بايد گفت كه شهر كرج به عنوان يكي از شهرهاي گردشگري بسيار خوب محسوب مي ‌شود.

 

جاذبه هاي گردشگري مختلفي در اين شهر وجود دارد كه اگر بخواهيم به بخشي از آنها اشاره كنيم بايد به جاده چالوس، سد اميركبير، آبشار چاران، آبشار هفت چشمه، آبشار نوژيان، آبشار نشترود، آبشار كندر، پيست اسكي ديزين، غار يخ مراد، باغ لاله گچسر، روستاي برغان، روستاي آتشگاه، طالقان، روستاي قديمي كردان، كاخ مرواريد، كاخ سليمانيه، پل شاه عباسي، كاروانسراي شاه عباسي، دهكده ورزشي چهارباغ، باغ پرندگان چهارباغ، باغ فاتح، پارك تنيس، باغ گل ها، بام كرج، پارك ايران زمين، امامزاده طاهر، تا بازينو، دهكده آبي پارس و بسياري ديگر از جاذبه ‌هاي گردشگري اين شهر اشاره كرد.

 

اين جاذبه ‌هاي گردشگري نشان دهنده اين هستند كه اين شهر داراي زيبايي ‌هاي خاص خود مي باشد و مي تواند جايي براي گردشگري افراد محسوب شود. در ادامه قصد داريم دو نمونه از مهمترين و معروف‌ ترين جاذبه هاي گردشگري اين شهر كه شامل جاده چالوس و سد اميركبير هستند را براي افراد مورد بررسي قرار دهيم.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

جاذبه هاي گردشگري كرج

 
جاده چالوس:
بدون شك بهترين و زيباترين جاده ايران كه از لحاظ گردشگري خود به عنوان يك جاذبه ها محسوب مي شود، جاده چالوس مي باشد. اين جاده در نزديكي هاي شهر كرج تا چالوس كه به استان مازندران متصل مي گردد، مي باشد.

 

اين جاده بسيار ديدني است و آبشارها و درخت هاي بسيار زيباي آن با ابرهاي متراكم در زمان هاي بارش توانسته است بسياري از افراد را به سمت خود جذب نمايند تا براي سفر به شمال از اين جاده استفاده نمايند. گفتني است اين جاده بسيار باريك است اما عليرغم باريك بودن و گاها خطرناك بودن آن بسياري از افراد اين راه را براي سفر به مازندران انتخاب مي نمايند. در راه اين جاده خوراكي هاي مختلفي موجود مي باشد و افراد مي ‌توانند از آنها براي خود خريداري نمايند.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

جاده چالوس


سد امير كبير:
يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري شهر كرج، سد اميركبير مي باشد. اين سد چند منظوره داراي زيبايي هاي بسيار زيادي مي باشد و در كنار اين زيبايي ها، افراد مي‌ توانند در آن به صيد ماهي قزل آلاي رنگين كمان و خال قرمز بپردازند. گفتني است افراد مي‌ توانند در اين جاذبه گردشگري به قايق سواري و يا جت اسكي بپردازند و از زيبايي هاي اين منطقه استفاده كنند. توصيه مي شود حتما در سفرهاي خود به شهر كرج اين جاذبه را بازديد كنيد.

 

كرج,شهر كرج,تاريخچه شهر كرج

سد امير كبير كرج

 
نكات پاياني در مورد كرج:
در پايان مي توان گفت كرج هم به عنوان يك شهر گردشگري مي‌ تواند مورد توجه باشد هم به عنوان يك شهر صنعتي براي كار و درآمد. افراد مي توانند با استفاده از اين شهر جاذبه هاي گردشگري آن را مورد استفاده قرار دهند و از فضاي بي نظير آن لذت ببرند. اميدوارم توانسته باشيم نكات مختلفي كه در مورد اين شهر وجود دارد را براي افراد مورد بررسي قرار داده باشيم از اينكه تا پايان با ما همراه بوديد سپاسگزاريم.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۷:۵۰ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی