شهرگردي
شهرگردي

 

اين شهر داراي آب و هوائي معتدل است و در دشت حاصلخيز بناب واقع شده است، همين وضعيت جغرافيايي باعث شده داراي جاذبه هاي گردشگري طبيعي بسيار باشد. علاوه بر جاذبه هاي طبيعي از جاذبه هاي تاريخي بسياري نيز برخوردار است كه از ميان آنها مي توان خانه سيف العلما را نام برد. در ادامه اين بخش از مجله مستر بليط به توصيفاتي چند از اين خانه مي پردازيم.

خانه سيف العلما - شهر مجازي

درباره خانه سيف العلما

اين خانه متعلق به شخصي به نام شيخ علي قاضي مي باشد كه به نام خانه سيف العلما معروف شده است و قدمت آن به زمان قاجار بر مي گردد. شيخ علي قاضي كه ملقب به سيف العلما بود، فقيه، حكيم و عارف شيعه سده سيزده و چهارده خورشيدي بود. دليل معروفيت ايشان دانش بالايشان در علم فقه مي باشد. اين خانه در ابتدا در ميان باغي با وسعت فراوان قرار داشت كه بعدها به علت تقسيم شدن بين ورثه و همينطور خيابان كشي هاي متعدد ديگر اثري از آن باقي نمانده است. در سال 1390 اين خانه به ميراث فرهنگي سپرده شد و در همين زمان از آن به عنوان موزه صفوي استفاده مي كنند. اين اثر در تاريخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره‌ي ثبت ۳۹۶۹ به‌عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

 

معماري خانه سيف العلما

اين خانه در دو طبقه و در ميان باغي بزرگ بنا شده بود كه اينك از باغ چيزي باقي نمانده است. در حال حاضر بناي كلي اين خانه 490 متر مربع مي باشد كه 450 متر مربع آن زيربنا مي باشد. خشت، آجر، كاهگل و چوب مصالح تشكيل دهنده آن هستند. اين خانه به صورت جنوبي ساخته شده است و از دو حياط كوچك بزرگ نيز تشكيل مي شود. موقع ورود به اين خانه اول به حياط كوچكتر هدايت مي شويد وحياط برزگ تر در پشت خانه قرار دارد و يك حوض كوچك فيروزه اي در وسط آن قرار دارد.

با ورود به حياط خانه با ايوان بزرگي كه داراي تعداد زيادي ستون از جنس چوب است، مواجه مي شويد. پايه ستون ها با سنگ تراش خورده و سر ستون ها با مقرنس كاري و حجاري تزئين شده اند. پس از ورود به  خانه متوجه تعداد  زيادي اتاق در هر طبقه مي شويد. در سرسراي طبقه اول دو اتاق در قسمت غربي و دو اتاق در قسمت غربي آن قرار گرفته است.

https://mrbilit.com/mag/sef-ol-olama-house/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۵۴:۳۴ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی