شهرگردي
شهرگردي


اين شهر به عنوان صحنه وقوع انقلاب ۱۹۱۷ روسيه و پايگاه دفاع سرسختانه در برابر آلمان نازي در زمان جنگ جهاني دوم، از جايگاهي مهم و نقشي حياتي در تاريخ روس‌ها برخوردار است. اين شهر در زمان جنگ جهاني دوم، ماه‌ها در محاصره بود و مردمانش با جانفشاني و فداكاري‌هاي بسيار آن را حفظ كردند. سن پترزبورگ پايتخت فرهنگي روسيه نام گرفته‌است.

 

سنت پترزبورگ,شهر سنت پترزبورگ,سنت پترزبورگ روسيه

شهر سنت پترزبورگ

 
موقعيت جغرافيايي سن پترزبورگ:
از لحاظ جغرافيايي شهر سنت پترزبورگ در كناره‌هاي رود نوا، در شرق خليج فنلاند در درياي بالتيك قرار گرفته‌است. مساحت اين شهر روسي ۱۴۳۹ كيلومتر مربع بوده و جمعيت حاضر در آن طبق آمار سرشماري كه در سال ۲۰۱۷ انجام شده ۵۳۲۳۳۰۰ نفر است. سنت پترزبورگ دومين شهر بزرگ در كشور روسيه پس از مسكو هست.

آب و هواي شهر سنت پترزبورگ:
آب و هواي شهر سنت پترزبورگ، با توجه به اين كه در عرض جغرافيايي قرار دارد معتدل است. شايد فكر كنيد اين شهر هم مثل مسكو زمستان هاي طاقت فرسايي داشته باشد، اما اين طور نيست و به دليل فاصله زيادي كه با سيبري دارد، آب و هوايي معتدلي را شامل مي شود. بهترين زمان براي سفر به شهر سنت پترزبورگ ارديبهشت تا شهريور است. در اين زمان شهر كاملا بيدار است و تمام قصرها و پارك ها و آب نما ها رو به عموم باز هستند.

 

سنت پترزبورگ,شهر سنت پترزبورگ,سنت پترزبورگ روسيه

جاهاي ديدني سنت پترزبورگ

 
مكان هاي ديدني سنت پترزبورگ:
1- موزه هرميتاژ:
هرميتاژ بزرگترين و قديمي ترين موزه فرهنگ و هنر جهان است كه در شهر سن پترزبورگ روسيه قرار دارد. اين موزه در سال 1764 توسط كاترين كبير راه اندازي شده است و در حال حاضر با داشتن بيش از سه ميليون اثر هنري بزرگترين كلكسيون نقاشي در جهان است. اين موزه در روزهاي دوشنبه تعطيل است و اولين پنجشنبه هر ماه ورودي اين موزه براي عموم رايگان است.

2.كليساي سنت ايزاك:
مي توان از كليساي جامع سنت ايزاك به عنوان اصلي ترين و بزرگترين كليساي شهر نام برد، سازه اي تاريخي و جذاب كه در طي سال هاي 1818 تا 1858 توط معمار به نام فرانسوي آگوست دو مانفراند (Auguste Montferrand) طراحي و بنا گرديد. امروزه نام اين كليسا در كنار جاذبه هاي نمادين و تاريخي شهر قرار مي گيرد و از آن به عنوان سرمايه و سمبل امپراطوري روسيه ياد مي شود. گنبد طلايي آن در خط افق آسمان جادويي سن پترزبورگ خودنمايي مي كند و فخر مي فروشد.

3- قلعه پيتر و پاول:
قلعه پيتر و پل در ۱۶ مي ۱۷۰۳ به دستور پتر كبير ساخته شد و اولين بناي معماري اين شهر است. در ابتدا هدف از ساخت اين قلعه ديده باني از رودخانه ي نوا و دسترسي به درياي بالتيك بود براي همين هم هست كه اين قلعه در جزيره زاياچي بنا شد. قلعه طوري در كنار رودخانه قرار گرفته كه همه ي كشتي هايي كه از مسيرهاي آبي خودشان را به روسيه مي رسانند از گذرگاه قلعه مي گذشتند و به دقت بازرسي مي شدند.

4- كلبه پتر كبير:
كلبه پتر كبير يكي از جاذبه‌هاي گردشگري قديمي سن پترزبورگ مي‌باشد. اين ساختمان در حقيقت اولين عمارت مسكوني در شهر تازه تأسيس سن پترزبورگ بود كه براي موسس آن يعني پتر كبير ساخته شد تا در آن اقامت كند. بعدها كه كاخ ارمتياژ ساخته شد و خاندان سلطنتي به همراه پتر كبير به قصر نقل مكان كردند.

5- كليساي ناجي در خون:
كليساي ناجي در خون، يك كليساي ارتدوكس روسي واقع در سن پترزبورگ، روسيه مي‌باشد و عمليات ساخت و ساز آن در ۱۹۰۷ به پايان رسيد كه اين بنا به سبك ملي‌گرايي رمانتيك و معماري احياگري روسي طراحي شده‌است.

6- كاخ يوسوپف
كاخ يوسوپف در خيابان مشهور مويكا و نزديك رود مويكا قرار گرفته در سال 1830 ساخته شده و طراحي منحصر به فردي دارد. در اين كاخ كه اكنون تبديل به موزه و از مشهورترين ديدني‌هاي روسيه شده سالن تئاتري هم قرار گرفته و هنوز در آن نمايش برگزار مي‌شود.

7- كاخ كاترين
كاخ كاترين يا دهكده تزارها يكي از باشكوه‌ترين كاخ‌هاي جهان است. كاخ كاترين محل اقامت تابستاني تزارهاي روس بوده است. بيش از 100 كيلوگرم طلا در ساخت گچ بري ها و مجسمه ها و سقف اين كاخ به كار برده شده است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۱۲:۰۵ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی